2. Paralel Oturumlar

Bu sunumda, yapay zekânın eğitim dünyasındaki dönüştürücü gücüne odaklanarak, hayal gücünüzü nasıl etkili ve yaratıcı ders planlarına dönüştürebileceğinizi keşfedeceksiniz. Yapay zekâ araçlarının öğretim süreçlerini nasıl hızlandırabileceğini, bireyselleştirilmiş öğrenme deneyimleri sunabileceğini ve sınıfta etkileşimi artırabileceğini somut örneklerle anlatacağım. Geleceğin öğretim dünyasına adım atmaya hazır olun!

Bu sunumda, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” kapsamında ele alabileceğimiz etkili matematik öğretim uygulamalarını sizlerle paylaşacağız. Birlikte, Türkiye’nin eğitim hedefleri ışığında, ortaokul matematik ders planlamasında nasıl daha anlamlı, etkileşimli ve öğrenci merkezli bir yaklaşım geliştirebileceğimizi inceleyeceğiz.
Çağdaş dünya öğrencilerinin ihtiyaçlarına yanıt verebilen dinamik öğretim stratejileri ile zenginleştirilmiş bu modelin, matematik öğretimini daha verimli hale getirme potansiyeline odaklanacağız. Öğretim materyalleri, değerlendirme yöntemleri ve farklılaştırılmış eğitim teknikleri ile ilgili örneklerin yanı sıra, birlikte yenilikçi fikirler oluşturabileceğimiz uygulamalar da sunumumuzda yer alacak.

Geleneksel eğitim sisteminden geleceğin eğitim modeline doğru gerçekleştireceğimiz bu yolculuk, öğretmenlerin rolünü ve eğitimin evrimini derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. Teknolojinin ve bilgi çağının etkisiyle eğitim yöntemleri, içerikler ve öğrenme süreçleri köklü bir değişim geçirmektedir. Öğretmenler, bu dönüşümde sadece bilgi aktaran birer kaynak değil; aynı zamanda öğrencilerin rehberliğini yapan, öğrenme ortamlarını zenginleştiren ve bireysel yetenekleri keşfetmelerine yardımcı olan kritik birer lider konumundadır. Sunumda, Bazı somut örnekler oluşturup inceleyeceğiz. Bu yeni paradigmada öğretmenlerin nasıl konumlanması gerektiğini ve eğitimdeki değişimlerin öğrenciler üzerindeki etkilerini keşfedeceğiz.

In this presentation, we delve into the dynamic landscape of education and explore the transformative role of AI tools. As education evolves rapidly, it’s crucial to harness the power of artificial intelligence to enhance learning experiences, personalize education, and optimize teaching methodologies. We’ll discuss various AI tools such as intelligent tutoring systems, adaptive learning platforms, and educational chatbots, showcasing their potential to revolutionize education delivery and empower both educators and learners. Join us as we navigate the intersection of AI and education, envisioning a future where technology seamlessly integrates with pedagogy to unlock new frontiers in learning.

Language development and communication skills can be developed through classroom interaction and collaboration, which can be achieved by displaying opportunities for the learners. Thus, group work in language classroom is prerequisite to enhance language learning and improve social communication. Group work can conduce, learners’ motivation, given appropriate language and the opportunity to participate in group discussions or oral activities. Eventually, they will become effective and successful communicators (Meng, 2009).

E-Learning, öğrenmeyi sınıf duvarlarının ötesine taşıyan bir devrimdir. Bu sunumda, zenginleştirilmiş içeriklerle öğrenci etkileşimini artırmanın yollarını, öğretmenlerin bu dijital dünyada nasıl yaratıcı roller üstlenebileceğini ve geleceğin öğrenme deneyimlerini nasıl inşa edebileceğimizi keşfedeceğiz.

Duygu düzenleme becerisi, çocukların duygularını tanıma, anlama ve yönetme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu beceri, sağlıklı bir psikolojik gelişim için kritik öneme sahiptir. Duygularını etkili bir şekilde düzenleyebilen çocuklar, stresle başa çıkma, sosyal ilişkilerde empati kurma ve problem çözme konularında daha başarılı olurlar.

Sunumda erken çocukluk döneminde eğitimde sistem düşüncesi yaklaşımının önemi, nasıl uygulanabileceği ve ana sınıfı öğrencilerine nasıl kazandırılabileceği ele alınacaktır. Sistem düşüncesi, bireylerin bütünün ve ilişkiler ağının farkında olmalarını sağlar. Çocuklara bu bakış açısını kazandırmak amacıyla stok-akış diyagramı, çıkarım merdiveni ve zaman boyunca davranış grafiği gibi araçlar kullanılarak oluşturulan içeriklere dair örnekler paylaşılacaktır.

Animasyon videolar, yaratıcılığı teknolojiyle buluşturarak hikayeleri canlandırmanın en etkili yollarından biridir. Bu sunumda, fikirden animasyona uzanan süreçleri keşfedecek, etkileyici ve dikkat çekici videolar oluşturmak için kullanabileceğiniz ipuçlarıyla tanışacaksınız. Hayal gücünüzü harekete geçirmeye hazır olun!

Bu sunumda, 7. ve 8. sınıf Fen Bilimleri derslerinde farklılaştırma örneklerini ele alıyoruz. Çalışmalarımız, öğrencilerin aktif katılımını artırmayı, sorgulama becerilerini geliştirmeyi ve problem çözme yeteneklerini güçlendirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla, araştırma yapma, tartışma, deney tasarlama, sonuçları analiz etme, matematiksel hesaplamalar yapma, model oluşturma ve öykü yazma gibi çeşitli yöntemler kullanılarak öğrenme süreçleri desteklenmiştir. Bu yöntemlerle öğrenmeyi daha kalıcı, anlamlı ve eğlenceli hale getirirken, öğrencilerin bilimsel düşünceyi günlük hayatlarına entegre etmelerini sağlamayı amaçlıyoruz.

Geleceğin dünyasını şekillendiren yapay zeka artık en küçük yaş gruplarına kadar ulaşan bir öğrenme aracı haline geliyor. Bu sunumda ana sınıflarında uygulanan yapay zeka temelli etkinliklerin görsel sanatlar ve teknoloji derslerindeki yaratıcı kullanım alanlarını keşfedeceğiz.
Çocukların disiplinlerarası yaklaşımla hem sanat hem de teknoloji okuryazarlığını destekleyen bu etkinliklerin nasıl tasarlandığını ve uygulama süreçlerini örneklerle açıklayacağız. Görsel sanatlar aracılığıyla yaratıcı düşünmeyi teşvik ederken teknoloji dersleriyle problem çözme ve algoritmik düşünme becerilerini geliştiren ilham verici projelere tanık olmaya hazır olun!

Çalışma, okulumuzda uygulanan “Okullarda Orman” programının Orman Ekosistemi temasına ait bir alt tema etkinliklerini içerir. Çalışmada öğrencilerin Biyoçeşitlilik alt temasını bir kültür kitabı ile birlikte, bütüncül anlayışla disiplinler arası ele alması planlanmıştır. Ayrıca çeşitli WEB 2.0 araçları da kullanılarak okul dışı araştırma, bilgi aktarımı, paylaşım vb yeterliliklerin geliştirilmesi hedef alınmıştır.
-Matematik, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler derslerinde Eğitimde Sistem Düşüncesi Araçlarıyla Ders Tasarımları ve DİPOLY Bütçe Oyunu