1.Paralel Oturumlar

Yapay Zekâ Destekli Literatür Döngüsü – Yapay zekâ araçlarını kullanarak akademik araştırma süreçlerini yönetmek.


Okul paydaşlarının eğitimin her aşamasında alacağı “kararların” ihtiyacı karşılar, uygulanabilir ve en önemlisi sürdürülebilir olması aşamalarının nasıl olabileceğine yönelik bir yaklaşım.


Bu sunumda, velilere yönelik rehberlik atölyelerimizin amacı, içeriği ve uygulama örnekleri paylaşılacaktır.


English: This session moves beyond the theoretical use of AI as a teacher’s assistant and focuses on its powerful role as a student-empowering creative tool. We believe that the most engaging way to integrate AI is by having students actively use it to communicate and showcase their understanding of English. We will share our classroom journey and present examples of recent projects. Join us to see proof that, when provided with the right framework, students not only use AI for immediate language practice but also develop digital literacy skills. Our aim is to illustrate how AI integration can make ELT lessons feel both highly engaging and deeply relevant to the world our students live in. Turkish: Bu oturum, yapay zekâyı öğretmen yardımcısı olarak kullanmanın ötesine geçerek onun öğrenciyi güçlendiren yaratıcı bir araç olarak oynadığı güçlü role odaklanıyor.  AI’yı sınıfa entegre etmenin en etkili yolunun, öğrencilerin onu aktif bir şekilde kullanarak İngilizce iletişim kurmaları ve sergilemeleri olduğuna inanıyoruz. Sınıf içi deneyimlerimizi paylaşacak ve yakın zamanda yürütülen projelerden örnekler sunacağız.  Doğru yapı sağlandığında öğrencilerin yalnızca anlık dil pratiği için değil, aynı zamanda dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmek için de AI’dan nasıl yararlandıklarını örneklerle göreceksiniz. Amacımız, AI entegrasyonunun ELT derslerini hem son derece ilgi çekici hem de öğrencilerin yaşadığı dünya ile derinden bağlantılı hissettirebileceğini göstermek.


Masmavi bir gölün kıyısındaki köyün balıklarının azalması üzerinden toplama ve çıkarma işlemlerini sistem düşüncesiyle ele aldık. “Artma–azalma” kavramlarını Davranış Grafikleri ve Stok Akış Diyagramlarıyla görselleştirdik. Oynadığımız iki oyunla da kaynakların doğru kullanımı ve sürdürülebilirlik temasını matematikle ilişkilendirdik. Böylece öğrenciler, toplama ve çıkarmanın gerçek hayattaki değişimleri anlamaya yarayan bir düşünme aracı olduğunu deneyimledi.


Aether Bot  VE yapay zeka araçlarıyla ders tasarımları. Eğitimde teknoloji entegrasyonunun önemi vurgulanarak, yapay zeka ve Web 2.0 araçlarının İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük derslerimizde nasıl etkili bir şekilde kullanılabileceği örneklerle ele alınacaktır. (Sunum içerisinde anlatılacak uygulamalar ve teknikler farklı branşlara da uyarlanabilecek şekildedir.) AETHER İnkılap Tarihi botumuz, Redmenta, Humy.ai , Feynman Learning  vb. yöntemleri ile tasarlanmış ders etkinlikleri üzerinden öğrencilerin öğrenme süreçlerini nasıl daha etkileşimli ve verimli hale getirebileceği gösterilecektir. Ayrıca bu araçların sınıf içi uygulamaları ve öğretmenlerin pedagojik yaklaşımlarına olan katkıları değerlendirilerek, katılımcılara öneriler sunulacaktır.


Geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik kavramlarının açıklandığı, evsel atıkların dönüştürülebilirliğinin sorgulandığı, atıkların çevreye etkilerinin değerlendirildiği, yaratıcı düşünme ile geri dönüşüm ürünlerinin geliştirildiği, disiplinlerarası iş birliği ile yapılandırılmış farklılaştırılmış çalışma.


Okulumuzda uygulanan “DERS BAHÇEDE” sistemini ve bu sistem içerisinde 8. sınıf Türkçe derslerinde uygulanan oyunlaştırma ile süreç değerlendirme çalışmalarını tanıtıp örnekler sunacağım. Hep birlikte oynamaya ne dersiniz?


UNESCO’nun 2030 için belirlediği sürdürülebilirlik hedef başlıklarının kısa bir tanıtımının ardından, okul içi çalışmalarında ağırlıklı olarak odaklandığım hedefler olan SKA 2, 4, 5, 10, 11, 12, 16 ve 17 detaylandırılacak ve uygulama örnekleri/önerileri paylaşılacaktır.  


Bu sunumda, anaokulu sınıflarında öğretmen merkezli yapıdan öğrenci merkezli öğrenmeye geçişin nasıl daha merak uyandırıcı, keşfe dayalı ve anlamlı bir öğrenme ortamı yarattığını birlikte keşfedeceğiz. GEMS, STEAM, P4C ve Yaşam Becerileri uygulamalarından örnek etkinliklerle; öğretmenin sahnede anlatan değil, öğrenmeyi ateşleyen bir rehbere nasıl dönüştüğünü somut sınıf örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Küçük ellerle başlayıp büyük keşiflere dönüşen bu öğrenme yolculuğunda, kendi sınıflarınızda hemen uygulayabileceğiniz ilham verici etkinlik fikirleri de paylaşılacaktır. Sunum, okul öncesi eğitimde yenilikçi ve etkileşimli öğrenme modellerine ilgi duyan tüm öğretmenleri davet ediyor!


Öğrencilerin sosyal duygusal becerilerinin desteklenmesi amacıyla yapılan “Sosyal Duygusal Beceri Atölyesi” ve “Ebeveyn Atölyesi”nin amacı, öğrenciler üzerindeki etkileri ile ilgili paylaşımda bulunmaktır.


Çocuk yogası hikayeler eşliğinde ve oyunlarla yapılan özel bir yoga türüdür. Sunum; yoga hareketlerini, nefes çalışmalarını ve dinlenme aşaması örneklerini, sınıf içerisinde kullanılabilecek materyalleri içermektedir. Çocuk yogasının çocuğa faydaları, öz düzenleme becerilerine katkısı ve farklı ihtiyaçları olan çocuklara yönelik yapılabilecek çalışmalar sunum içerisinde aktarılacaktır. 


Yapay zeka düşünme yükünü omuzlarımızdan alırken insan olmanın ağırlığını da hafifletiyor olabilir mi? Karar verme yetimizi algoritmalara devrettiğimiz bu çağda zihinsel konforun bedelini becerilerimizin körelmesiyle mi yoksa etik değerlerimizin yitimiyle mi ödeyeceğiz? Bu sunum; teknolojinin konforlu ama tekinsiz gölgesinde, vicdan ve yeteneklerimizle ‘insan kalabilmenin’ sınırlarını sorguluyor.


In this presentation, I invite you on a journey into the heart of Reuven Feuerstein’s Mediation Theory—a framework that views learning not as a passive reception, but as a consciously crafted, deeply human encounter. We will explore how the 12 Mediated Learning Experiences act as guiding lights, helping educators nurture curiosity, sharpen cognition, and awaken the inner potential of every learner. This session will illuminate how intentional mediation can turn ordinary classroom moments into transformative experiences, empowering students to think more deeply, feel more fully, and learn more meaningfully.


Bu oturumda, öğrencilerin düşünme süreçlerini görünür kılmak için kullanılan Harvard Project Zero – Visible Thinking rutinlerini keşfedeceğiz. Katılımcılar, sınıfta kolayca uygulanabilen “Gördüm–Düşündüm–Merak Ettim”, “Ben eskiden böyle düşünüyordum, şimdi…”, “Parçala–Amaç–Bağla” gibi etkili düşünme rutinlerini deneyimleyerek öğrenme süreçlerine nasıl derinlik katıldığını görecekler.  Rutinlerin; • sorgulamayı nasıl başlattığını, • öğrencilerin düşüncelerini nasıl yapılandırdığını, • yansıtmayı ve akıl yürütmeyi nasıl güçlendirdiğini örnek uygulamalarla inceleyeceğiz.  Bu oturum, öğretmenlere sınıf ortamında düşünmeyi görünür, paylaşılır ve sürdürülebilir kılmak için pratik araçlar sunmayı amaçlamaktadır.


Atölye çalışmamızda Google AI Studio ile Google araçlarını kullanarak kompakt uygulama geliştirmeyi öğreneceğiz. Google’nin yapay zekâ dünyasında yer alan yeni yaklaşımını beraber deneyimleyeceğiz. Kendi günlük kullanımımız için basit araçlar tasarlayarak yapay zekâyı kişiselleştirip günlük işlerimiz için işlevsel hâle getireceğiz.


MathArt çalışması, öğrencilerin ünlü sanatçıların eserlerini inceleyerek sanatta kullanılan geometrik şekilleri keşfetmelerini ve bu şekilleri kendi çizimleriyle yeniden yorumlamalarını amaçlayan eğlenceli ve öğretici bir etkinliktir. Çalışma, matematik ve resim dersinin disiplinlerarası etkinliği olarak uygulanır.


This workshop focuses on using online collaborative writing platforms to enhance students’ creativity, engagement, and writing skills. It explores how such tools allow real-time collaboration, low-stakes experimentation, and peer feedback, while supporting diverse learners. Teachers gain practical strategies, prompts, and assessment ideas to integrate digital storytelling and writing into the classroom.


Ritim, dans ve koordinasyon etkinliklerini içeren bir atölye sunumu yapılacaktır. “Atölyemiz spor salonunda müzik eşliğinde gerçekleştirilecektir.
Katılımcılar rahat hareket edebilecekleri spor kıyafetler ve spor ayakkabıları ile katılım sağlayabilirler.”