3.Paralel Oturumlar

In this session titled Teaching Phonics: Sound to Letter Magic, we will explore effective and engaging strategies for introducing phonics in kindergarten classrooms. The presentation will focus on how young learners develop sound-letter correspondences through multisensory activities, playful routines, and systematic instruction. Practical examples and classroom-tested techniques will be shared to support early reading development and phonemic awareness in a joyful and meaningful way.

5 Dakikalık Matematik Oyunları sunumunun içeriği, okul öncesi ve ilkokul 1. sınıfları kapsamaktadır.

This session explores simple, high-impact activities that help English learners stay active, confident, and ready to participate. We’ll share some of my favourite go-to tasks, show how each one can be adapted for different language levels, and offer quick tips for spotting genuine engagement versus passive compliance. Expect ideas you can use the very next day in your own classroom.

4.sınıf Fen Bilimleri derslerinde “Maddenin Halleri ve Hal Değişimi” konuları Sistem Düşüncesi (ESD) araçları kullanılarak senaryo bazlı bir bakış açısı ile planlanmıştır. “Suyun Öyküsü” başlıklı çalışmada, maddenin hâlleri ve hâl değişimi kavramları ve bu süreçlerin doğadaki döngülerle ilişkisi sistemsel bir bakış açısıyla ele alınmıştır. Ders sürecinde; • Öğrencilerin ilişkileri, döngüleri ve neden-sonuç bağlantılarını görselleştirmelerini sağlayan stok–akış diyagramları, • Düşünme süreçlerini görünür kılan çıkarım merdiveni, • Süreçleri zaman içinde takip etmeyi öğreten zaman boyunca değişim grafikleri gibi sistem düşüncesi araçları etkin şekilde kullanılmıştır. • Eleştirel okuma ve farkındalık kazanımı için hazırlanan galeri yürüyüşü ve haber inceleme etkinlikleri yapılmıştır. Bu çalışma ile öğrenciler yalnızca fen bilimleri dersi kazanımlarını öğrenmekle kalmamış; aynı zamanda bütünsel düşünme, nedensel ilişkileri çözümleme, kaynakların bilinçli kullanımı ve sistem içindeki döngüleri fark etme becerilerini de deneyimlemişlerdir.

Bu sunumda, Özel İzmir SEV İlkokulu Görsel Sanatlar ve Kütüphane bölümlerinin iş birliğiyle yürütülecek disiplinler arası bir çalışma kapsamında, yapay zekâ destekli uygulamaların eğitim ortamlarına nasıl entegre edileceği ele alınacaktır. Sunumda, 2. sınıf görsel sanatlar kazanımı doğrultusunda hazırlanmış ders planı tanıtılacak ve öğrencilerin sanatı yorumlama, duygu ve düşüncelerini özgün biçimlerde ifade etme becerilerini nasıl geliştirecekleri açıklanacaktır. Ayrıca, dijital ve medya okuryazarlığını artırma ve kültürel farkındalık oluşturma hedeflerine nasıl ulaşılacağı üzerinde durulacaktır.

Bu oturumda ders tasarımı yaparken temaya uygun görsel, hikâye, etkinlik ve sınıf materyallerini dijital araçlarla nasıl hızlı ve etkili şekilde üretebileceğinizi keşfedeceksiniz. Öğretmenin hazırlık süresini azaltan, dersin akışını zenginleştiren ve öğrenme deneyimini destekleyen teknoloji temelli üretim örneklerini uygulamalı olarak deneyimleyeceksiniz.

Bu sunumda 1 ve 2.sınıf seviyelerinde Düşünme Becerileri derslerinin PASS (Planning, Attention, Simultaneous, Successive) Teorisi ile nasıl zenginleştirilebileceği paylaşılacaktır. PASS Teorisi, öğrencilerin bilişsel süreçlerini anlamak ve geliştirmek için güçlü bir çerçeve sunan öğrenme modelidir. Sunumda, teoriye dayalı olarak hazırlanmış ders planları ve sınıf içi uygulama örnekleri üzerinde durulacaktır. Öğretmenler, somut etkinlikler ve uygulama stratejileriyle, öğrencilerin planlama, dikkat, ardıllık ve eşzamanlılık gibi bilişsel becerilerini geliştirmeye yönelik adım adım yöntemler görecektir. Katılımcılar, PASS Teorisi’nin sınıf içi derslerle nasıl ilişkilendirilebileceğini, öğrencilerin düşünme becerilerini geliştiren örnek etkinlikleri keşfedecek, kendi ders planlarına uyarlayabilecekleri pratik öneriler kazanacaktır.

“Objektif Kalemler” yazma becerisini yaratıcı bir bakış açısıyla geliştirmeyi amaçlayan bir projedir. Bu çalışmada öğrenciler, dünyaya bir nesnenin gözünden bakmayı ve o nesnenin anlatıcısı olarak duygularını, düşüncelerini ve tanıklıklarını yazıya aktarmayı öğrenirler.
Öğrenciler seçtikleri nesnenin “ben diliyle” konuşarak onun yaşam öyküsünü kurgularlar. Böylece yazı, yalnızca kelimelerle değil; empatiyle, hayal gücüyle ve gözlemle şekillenir.

Sunumda, sosyal bilgiler dersinde görsel-dijital üretim tekniklerinin kullanımıyla öğrenci katılımını ve öğrenme kalıcılığını artırmaya yönelik bir öğretim uygulaması olarak gerçekleştirdiğimiz stop motion animasyon çalışmalarımızı paylaşacağız. Bu paylaşım sırasında stop motion etkinliklerinin planlanma süreci, sınıf içi uygulamaları, kullanılan dijital araçlar ve ortaya çıkan öğrenci ürünlerinden örneklere yer vereceğiz. Ayrıca, bu tekniğin sosyal bilgiler öğretim programındaki beceriler (yaratıcı düşünme, problem çözme, iletişim, araştırma) açısından öğretim sürecine sunduğu katkılar tartışılacaktır. Bu sunum ile dijital üretime dayalı yaratıcı öğrenme yaklaşımlarını derslerinde uygulamak isteyen öğretmenlere pratik öneriler sunmayı hedeflemekteyiz.

Bu sunumda, ortaokul matematik derslerini nasıl daha eğlenceli, etkileşimli ve motive edici hale getirebileceğimizi keşfedeceğiz. Oyunlaştırma yöntemleri sayesinde öğrencilerin derse ilgisini artırmayı, problem çözme becerilerini geliştirmeyi ve öğrenmeyi kalıcı hale getirmeyi amaçlıyoruz. Puan sistemlerinden sınıf içi mini yarışmalara, görev kartlarından dijital oyun araçlarına kadar çeşitli örneklerle matematik sınıfını dinamik bir öğrenme alanına dönüştürmenin yollarını birlikte inceleyeceğiz.

Telveli Geometri adlı kitabımdan uyarladığım bir drama çalışmasıyla 3-4-5. sınıf öğrencilere geometrik kavramları, bunların birbiri için gerekliliğini anlatırken boyut kavramına değindiğim bir çalışmayı meslektaşlarımla paylaşmak istiyorum.

eTwinning Nedir? Neden eTwinning?

Günümüz eğitim anlayışı, öğrencilerin yalnızca bilgi edinmesini değil; bilgiyi anlamlandırmasını, transfer etmesini ve gerçek yaşam problemlerine uyarlayabilmesini hedefliyor. Bu proje, tam da bu noktadan hareketle tasarlanmış; Türkçe okuryazarlık, matematik okuryazarlığı, finansal okuryazarlık ve eğitimde sistem düşüncesini bütüncül bir çerçevede bir araya getiren bir öğrenme yolculuğudur. Disneyland’ın büyülü atmosferini sınıf ortamına taşıyan bu yaklaşım; öğrencilerin hem akademik hem de yaşam becerilerini güçlendiren, disiplinler arası etkileşimi merkeze alan özgün bir eğitim modeli sunmaktadır.
Disneyland’da sihirli bir okuryazarlık macerası yaşamak ister misiniz?

Kapınızı çalan bir ”Misafir” ile karşılaşmanın nasıl bir değişim yaratabileceğini kendi sahnesinde deneyimlemek isteyen herkesi drama atölyemize bekliyoruz.

Yapay Zekâ araçlarıyla yazılı, görsel ve işitsel ders materyali geliştirmek artık çok kolay. Öğretmenler bu yapay zeka uygulamaları ile ders hazırlık süresini azaltmayı, materyal çeşitliliğini artırmayı ve bu materyalleri sınıf ortamına nasıl entegre edebileceklerini keşfedeceklerdir.

Bu sunum, öğretmenlerin sınıf içinde öğrencilerine hızlı, hedefli ve etkili geri bildirim verebilmeleri için geliştirilen yenilikçi mikro teknikleri tanıtır. Katılımcılar, öğrenmeyi anında destekleyen kısa, uygulanabilir ve kanıta dayalı geri bildirim yöntemlerini örnekler üzerinden deneyimleme fırsatı bulacaktır. Sunum, modern sınıfların ihtiyaçlarına uygun pratik araçlarla öğretmenlerin geri bildirim süreçlerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır.

NoebookLM, Gemini, Claude yapay zeka araçlarını kullanarak sınıf içi etkinlik, grup çalışması, ders materyali, ders özeti, farklılaştırılmış eğitim materyali tasarlamak.

Fen Bilimleri dersi dört duvar arasına sığmayacak kadar canlı ve hayatın içindedir. Bu sunum, Fen Bilimleri dersini ders kitaplarının ve sınıf duvarlarının ötesine taşıma serüvenimizin bir özetidir. Öğrencilerin avokadolarla hücreyi modellediği, ahşap roketlerle mühendisliği keşfettiği, gerçek organlara dokunarak anatomiyi öğrendiği ve okul bahçesini bir tarım laboratuvarına dönüştürdüğü uygulamalarımızı paylaşacağız. Ancak bu sunum sadece “iyi çıktıları” göstermeyi değil, süreçteki gerçekleri de tartışmayı hedefler. Öğrencilerin motor beceri gelişiminden zaman yönetimine, disiplinlerarası (STEAM) işbirliklerinden iki öğretmenin sınıf içi koordinasyonuna kadar,x sahne arkasında yaşanan pedagojik ve lojistik zorlukları samimiyetle masaya yatıracağız. Teori ile pratik arasındaki köprüyü kurmak isteyen tüm eğitimcileri bekliyoruz.